2020

Fra Mona og Georg

Ferien 2020 blev brugt herhjemme i DK
Vi startede på Blommenslyst camping Odense så os lidt omkring.
Dernæst kørte vi til vore samarbejds plads i Vordingborg Ore Strand en skøn plads med egen badestrand der var meget varmt de første dage af Ferien næsten for meget det var jo der først i August, pladsen ligger i udkanten af Vordingborg der er en interresant by med Gåsetårnet og mange gamle bygninger.
Vi kørte videre til Lolland Sakskøbing Camping der ligger i byen hvor man kan gå til det hele
Vi var i Knutenborg safari park og og en tur i Rødby for at se begyndelsen til Femern forbindelsen ,vi var også inde at se et Traktor museum og der fik vi gratis tomater med hjem de smagte bare gode.
Så sejlede vi over fra Tårs-Spotsbjergtil Svenborgsund Camping den ligger skønt ud til SVenborgsund også her var der dejligt var en tur på langeland fra nord til syd
Til slut kørte vi til Arrild Ferieby ved Toftlund var en tur nede og handle og på Rømø hvor der var næsten ene Tyskere
vi var væk ca 1 måned ikke så længe som vi plejer men ialt en god Ferie trods Coronaen
Mona og Georg

Afslutningen på årets camping var i år på Løgstør Camping der var vi 7 vogne
vi hyggede i teltetog ved langbord der var jo godt vejr.
Tak for i år nu skal vognen i hi vi ses til foråret

Vores ferie 2020.
Vi kørte på ferie søndag d. 9 august, trods corona virus drog vi syd på igen i år.
Vi kørte til Camping Hesedorf mellem Hamborg og Bremen, hvor vi overnattede den første nat. Det er en plads hvor der er en lille kro hvor man spiser godt.
Næste dag kørte vi til Maxwiller, som ligger syd for Prym, ca. 80 km nord for Luxemburg, men det var en dårlig og dyr plads 35 Euro for en nat, så der blev vi kun 1 nat. Vi havde 36grader hver dag, så det var fint nok.
Næste dag kørte vi til Beaune i Frankrig, der blev vi i 2 dage. Vi var til marked nede i byen en dag, der var stadig 36 grader.
Torsdag d. 13 kørte vi så til Camping Le Bregoux i Aubignan, som ligger lidt syd for Mont Ventoux. Der har vi været 4 gange før. Det er en herlig plads med store pladser.
Der er også en svimmingpool, så der mangler ikke noget. Det er nemt at køre til de forskellige seværdigheder, og dem er der mange af i området. Vi blev på pladsen til søndag d. 23. Vi havde omkring 35 grader hver dag.
Søndag d.23 kørte vi så over Montpellier, til Camping Les Erables i Millau , som ligger ved verdens højeste dalbro. Det er en plads vi har været på 12 gange, alletiders lille plads, 80 enheder. Prisen alt iberegnet 12 Euro pr. dag, Man kan gå op i Millau centrum på 15 min. der er også meget at se i området. Der er Tarn floden med sine slugter, og der er Roquefort fabrikken som man kan komme ind og se. Så er der en stor højslette hvor fårene græsser, som man kan køre ud og se. Vi blev der i 7 dage til d. 30-8.
30-8 kørte vi over Clerrmont Ferrand til Degoin, hvor vi overnattede.
D.31-8 gik turen videre til Prym Camping for en overnatning.
1-9 gik turen atter nord på med en overnatning ved Hanover, Derefter 4 dage på Odense Camping.
Så var det hjemad igen. 4800 km uden uheld. En rigtig god tur.
Vi mærkede ikke noget til coronaen ud over at vi skulle have mundbind på i alle butikker, og på gågaderne. Vi følte at folk passede meget på.