Medlemsindlæg

Som medlem kan du sende en mail til webmaster og det vil blive sat på her.
Indlæg fra tidligere år kan findes i medlemsbladet for det pågældende år.

Nordjydsk Camping havde arrangeret en aften med Bøf og Bowl i Nørresundby lørdag den 4 november 2017.
Vi bowlede fra kl. 18 til 19 og der efter spiste vi fra kl. 19. Vi var kun 13 deltagere. Vi havde en rigtig hyggelig aften, og vil gøre det om igen til næste år. Synd at der ikke kom flere, men sådan må det vel være.
Stor tak til dem som bakker op om vores arrangementer.

Hilsen Inga og Erik Poulsen.

Stævne i Ribe 20-24. september, 2017.

Stævnet måtte desværre aflyses på grund af manglende tilmelding ved sidste tilmeldings dato. Der kom et par stykker senere, men da var stævnet aflyst.
Man skal huske at tilmeldingsfristen skal overholdes.

Vi var nogle der blev enige om en tur til Farsø Fjord Camping i stedet for.
Det blev til 8 enheder som mødtes der. Det blev til et par hyggelige dage i stedet.
Campingpladsen ligger lidt langt ude på landet, men vi kunne køre en tur til Farsø og Løgstør. Der var fint vejr alle dagene og vi kunne sidde ude og spise hver dag.
Lørdag aften var der spis sammen i cafeteriet på pladsen. Nogle gode dage i godt selskab. Tak for I kom.

Hilsen Inga og Erik.

Stævne på Nordstrand Camping 24 – 28 maj 2017.

Vi var 9 enheder som var samlet til nogle hyggelige dage i Frederikshavn.
Vi havde et fantastisk vejr alle dagene, hvor vi kunne sidde ude og spise både
middag og aften, så langbordet blev luftet rigtig godt.
En dag var vi oppe i byen og spise alle sammen, stegt flæsk med persillesovs
til 50 kr. pr næse. Det fås vist ikke billigere, og heller ikke bedre.
En dag var vi oppe og se bunkerne på Piker Bakkerne, og Bangsbo Museum.
En dag kørte vi til Skagen og osede, og ud på Grenen og spiste vores medbragte madpakker.
En dag tog vi til Sæby og fik set byen, og fik en dejlig lille frokost.
Hermed en tak for nogle skønne dage til alle deltagerne.

Hilsen Inga og Erik.

Påske ferien i 2017 gik til Blommenslyst Camping i Odense.

Vi var nogle der kom ugen før så vi nåede at få det gode vejr inden Påske så vi var ude at se lidt af Fyn.
Da de sidste kom da kom regnen også den ene dag kom der 28 mm så der var noget fedtet  i alt var der nok kommer ca 50 mm
Vi var i den Fynske landsby det var meget interesant med en del dyre unger se billederne et andet sted.
Der blev også tid til en hyggelig aften med grillmad og en god Påske frokost med tilbehør.
Søndag var der nogle der kørte hjem vi andre ventede til mandag.
tak for en god tur til alle .

Georg og Mona

Kære med campister

I ønskes en glædelig jul samt er godt nytår.
Tak for mange gode timer i det svundne år og på gensyn i 2017 til samvær og hygge med Nordjydsk Camping.
Vi ved godt der er mange fødselsdage og andre fester, men vi ville ønske der bliver større opbakning i det kommende år.
Programmet bliver jo sendt ud i god tid, og der er kun 4 træf i 2017.
Formanden m.fl. lægger et stort arbejde i at arrangere nogen afvekslende og billige ture, så kom nu med.
Støt op om klubben, hvis I synes den skal fortsætte.
Mvh. Else og Carl Erik

Bøf og Bowl i Løvvangs Centret i Nørresundby 5 november 2016.

Nordjydsk Camping afholdte sit årlige Bøf og Bowl i Løvvangs Centret.
Der var mødt 24 medlemmer op, og der blev bowlet igennem på alle 7 baner.
Dog var der en, som måtte give op på grund af, at han fik ondt i en finger.
Efter kampen var der fælles spisning. En god aften sammen med medlemmerne af Campingklubben.

Sensommertur 2016.

Lige et par ord om vores tur.
Vi mødtes 4 vogne på rastepladsen ved Aalbeck i Nordtyskland. De tyske motorveje kan godt være en prøvelse men vi nåede frem til Hann. Münden midt på eftermiddagen. Her er indkørslen til campingpladsen en svingbro på 2,5 m i bredden.OK plads og en spændende gammel bykerne.

Efter et par dage tog vi videre til Rüdesheim. Her var der allerede 2 vogne så der var gensynsglæde. Vi var på tur med svævebanen til et stort Denkmal og med båd tilbage til byen. Rüdesheim er en gammel by med masser af turistbutikker og dejlig koldt velskænket øl.Vi var også en tur med det lille tog i vinmarkerne omkring byen med dansk “guide”. Den sidste aften inden afgang var vi ude og spise.

Næste stop var Baume Les Dames. Det var desværre regnvejr så de planlagte 2 dage blev til en enkelt overnatning. Ellers en plads i flotte omgivelser.

Næste stop Vizille. Vi kom op på øverste terrasse.Der var lidt store træer vi kunne finde skygge under. Vi var på tur til Alpe-d Huez og Les Deux-Alpes. Det er et voldsomt landskab med så mange bjerge og slugter. Der var marked i byen men det var mest lokalleverandører og vores franske er ikke helt så godt, så det blev vist ikke til meget handel. Finn Lund havde fødselsdag mens vi var der, så vi blev beværtet med pandekager og vin. Fin fest. Det var nogen varme dage med op til 36 gr. og meget lidt vind.

Næste destination var Moustiers Sante-Marie i nærheden af Gab. Selve byen lå op ad bjergsiden så vi fik sved på panden. Øverst oppe i en kløft lå en gammel kirke,som vi var nogen få der fik set indvendig. Der var også marked i nabobyen Reiz og her var virkelig noget at se på. En af de planlagte ture gik til Gorges d Verdon. Vildt og voldsomt område med flotte bjerge. Vi så bl.a. nogen som klatrede på bjergsiderne. De havde sikkerhedsliner på så det kunne ikke gå helt galt.

Sidste plads i følge programmet gik til Saintes Maries de la Mer direkte ud til Middelhavet. Stor plads med masser af aktiviteter. Vi var nogen stykker der vovede os i havet. Det var dejligt i varmen for temperaturen var tæt på fyrre grader når den var højest. En flodtur på Petit Rhone blev der også tid til. Der så vi hvide heste og sorte tyre som er opdrættet til tyrefægtning. I områder så vi også flamingoer og masser af hejre.
Den sidste aften lavede vi langbord og sagde tak for en dejlig tur til hinanden og i særdeleshed til Erik og Inga for en flot og spændende tur. Det var synd at ikke flere fik den samme gode oplevelse som os.

Else og Carl Erik

Sankt Hans stævne fra 20 til 26 juni 2016.

Sankt Hans stævnet blev holdt på Skive Fjord Camping, der var 6 vogne mødt op. Og det blev til en hel uge for de fleste. Vi var nede og se Hancook bryghus en dag, det var en rigtig god rundvisning, hvor vi fik set, og fortalt om hvordan øl bliver brygget.
Vi så også hvordan øllet kom på fad. Efter rundvisningen kom vi ned i kælderen, hvor vi kunne smage så meget på varen, som vi havde lyst og evne til.
Vi havde lejet en minibus til transporten, så ingen skulle køre hjem i usikker tilstand.
En dag var vi nede og se Skive by, som har en meget flot gågade.
En dag kørte vi en tur til Fur, hvor vi kunne se de steder hvor man gravede moler. Vores medbragte madpakker kunne vi nyde på nord øen i høj sol. Sankt Hans aften skulle vi til bål på havnen, men traditionen tro stod vandet ned i stænger, så det blev på tv vi så bål. Nogle kørte en tur til Hjerl Hede, og det var så den Sankt Hans tur.
Tak til de fremmødte, for god ro og orden.

Inga og Erik Poulsen.

Kr. Himmelfartstævne fra 4 til 8 maj 2016.

Stævnet blev holdt på Løgballe Camping , med deltagelse af 11 vogne.
Der var fint vejr hele stævnet. En dag var vi inde og se Horsens gamle Statsfængsel, som nu fungerer som museum. En god oplevelse når dørene ikke skulle være låst fra ydersiden. Vi fik indsigt i hvordan livet blev levet, fra den side af hegnet. Det var nok ikke den luksus, som er i fængslerne i dag. Efter besøget kunne vi se på byen, og damerne kunne få deres fingre tørret af i kludebutikkerne.
En dag kørte vi til Juelsminde, for at se byen og havnen, der var den dag også et stort loppemarked i byen og på campingpladsen. Vi kunne hver dag sidde ude og spise, både middag og aften. Carl Erik lagde heller ikke skjul på, at han havde forbindelserne i orden op af, og tak for det. Tak til alle som var med til at det blev et godt stævne.

Inga og Erik Poulsen

Bededagsstævne fra 21 til 24 april 2016.

Bededagsstævnet blev i år holdt på Aarhus Nord Camping. Vejret var med os, så der kunne laves langbord i solskin. Om fredagen kørte vi ind til Marcelisborg Slot, hvor vi kunne gå rundt i parken, da de Kongelige ikke var på Slottet. Vi fik set alle de fine skulpturer, som stod rundt om i parken. Vi kunne også nyde vores medbragte madpakker. Efter middagen kørte vi ud til Moesgaard Museum, hvor der var en særudstilling om gladiatorernes kampe i fortiden. Om aftenen kunne vi spise sammen på cafeteriet på campingpladsen. Lørdag kørte nogle ind til Basar Vest, som også er et besøg værd. En god Bededagsferie sammen med Nordjydsk-Camping, 8 vogne var der med. Tak til alle.

Inga og Erik Poulsen.

Bøf og Bowl i Nørresundby d. 7/10 – 2015.

Vi var 14 medlemmer til Bøf og Bowl i Nørresundby. Aftenen startede med Bowl fra kl. 18. til 19.
Der var godt gang i kuglerne fra starten. Vi havde ingen store skader,
men der var dog en der slog en sidelæns salto, han havde glemt at slippe kuglen.
Derefter var der fælles spisning, og der var rigelig med dejlig mad.
Vi hyggede os et par timer, og der var enighed om at vi gør det om til næste år.

Hilsen Inga og Erik.

Pølsetur med NC i Rold Skov 2015.

Traditionen tro har vi afholdt pølsetur med NC som vært. Jørgen og Elly kørte som de plejer ud og tændte op under gryden og grillerne. Vi andre fik fanen hejst, og sunget vores hymne til campinglivet i NC. Mange travede turen til grillpladsen, og nogen få tog bilen. Vi var ca. 60 personer, og der blev hygget, gumlet og snakket.
Jørgen /grilltænderen syntes det var en fornøjelse at se så stor tilslutning.
På vej tilbage var der et par stykker der kom på langfart 🙂 men de fleste gik knapt så langt.
Der var samling i opholdsstuen med medbragt kaffe og kage
På trods af en smule støvregn en vellykket tur.
Søndag kl. 10 strøg vi fanen, og sagde tak for denne gang.

Mvh. Else og Carl Erik

Stævne i Hvalpsund 18 til 20 september 2015.

Sidste Campingstævne i år blev holdt på Hvalpsund Camping. Der var 13 vogne tilmeldt. Om fredagen var der hård vind, men det blev bedre om lørdagen.
Om lørdagen var vi nogle, der tog op til fiskesøen i Hvalpsund. Ikke for at træde i det men så vidt jeg husker, var der kun en der fangede fisk. Det var en krabat på næsten 2 kg. Så den glæder vi os til at få grillet. Om aftenen gik vi alle op til restauranten på fiskegården hvor der var bestilt mad. Om søndagen kørte vi ud til Herregården Hessel, hvor der var arbejdende udstillinger med mange smagsprøver fra gamle opskrifter.
Efter middagen var der igen tid for hjemrejse. Tak til alle for et rigtig godt stævne.

Inga og Erik Poulsen.

Stævne i Løgstør 19 til 23 Juni 2015.

Der blev holdt St. Hans stævne i Løgstør. Vi var 9 vogne, og vejret var med os.
Der var godt vejr alle dagene, så der blev langbord hver dag.
En dag var vi en tur på Livø. Vi gik en tur op til nordenden af øen, det var en skøn tur i det varme vejr. Lørdag aften havde vi fællesspisning i Campingpladsens telt.
Om mandagen var vi en tur nede i byen, der skal jo gerne oses lidt.
Tirsdag var der tid for at vende næsen hjemad igen. Tak til alle deltagerne for et hyggeligt stævne.

Påsketur 2015

Påskeferien i år gik til Bamsebo Camping ved Ulstrup vi var 9 vogne og vejret var nogenlunde efter årstiden at regne, vi kunne da sidde ude til frokost .
Vi var henne at se Tange værket og det var meget interessant også for pilfingre. Så var vi rundt at se Grundfoss udefra en meget stor arbejdsplads, vi ville gerne se den indefra men det kunne ikke lade sig gøre.
Vi besøgte også en vikingelejr med schelters og et genopført langhus.
Der var også en stor fødevare messe på Gammel Estrup slot meget interessant med mange smagsprøver.
Der var også tid til flere traveture i naturen.
I alt et godt tilrettelagt stævne stor tak til Else og Carl Erik.

Georg og Mona

Sommertur 2014

Dette er vores oplevelser af turen.
Vi forlod Bjerringbro d. 7 august og holdt ind på camping Kruså camping. Det tordnede kraftigt om aftenen, men næste morgen forlod vi Danmark i strålende solskin. Næste stop i Bispingen syd for Hamburg ved afkørsel 43. Hyggelig overnatningsplads. Ved afkørsel 44 næste morgen mødtes vi med Bodil og Verner, og så gik turen mod Barleber See ved Magdeburg. Vi ankom ved middagstid, og her venter man så pænt på at siestaen er ovre. At vi er i den zone, som engang var øst-land, ses nok tydeligst i receptionen, hvor indskrivningen er møjsommelig. Vi har hund med, så vi blev sat bag hegn. Her måtte Max så til gengæld løbe frit. Men lidt isoleret er man vel. Der var en tur til et stort sluseanlæg. Det er imponerende, hvor meget kraft der er i vand. Og vi var på ude og se hvor Elben krydser Mitterlandskanalen i to plan. Mona og Georg har arrangeret hele denne sommertur, og det har de lagt mange kræfter i. Vi var en tur i Magdeburg, hvor vi blev transporteret rundt med en af de lokale busser i 2 etager. Det er en fin by med mange huse, hvor man tidligere har forsøgt at overgå hinanden med udsmykningen på husene. Der var tysk turistguide om bord og hun talte stolt om sin by under hele turen, så vi var nok en del som lukkede af, og nøjedes med at nyde udsigten. Turen sluttede med en afslappende sejltur på Elben. Efter 4 dage på Barleber See kører vi mod Berlin. Destinationen hedder City Camp Gatow. Dejligt område med masser af skov og gode cykel og vandrestier. Der var arrangeret bustur til Berlin, og da det er første gang vi besøger byen, er det noget af en oplevelse. Først passerer vi det olympiske stadion fra 1936. (gigantisk område) siden resterne af “muren” med East Side Gallery, hvor mange internationale kunstnere har dekoreret et stykke hver. Vi var også af bussen ved Chekpoint Chaly som stadig er “bemandet” med amerikanske soldater. Byen er en stor mundfuld, som skal ses af flere gange. Der var flere attraktioner i området ved Gatow, og vi valgte bl.a. Militær Historiches Museum. Her er militærfly fra 1884 og frem til 1960erne. En noget fantastisk samling, der passes af frivillige kræfter og så er der fri entre. Efter 5 gode dage drager vi så videre mod Dresden camping Wostra. Pladsen ligger næsten direkte ved Elben. Første udflugt går til Bastai klipperne. Os som er godt gående og har hund med, travede fra P-pladsen til udsigtspunktet. (3,5 km hver vej i godt vejr)Et noget imponerende sted med utrolige klippeformationer og Elben som løber forbi i bunden. Næste dag var vi på tur i egen bil til Dresden. Flot by, som også har været hårdt ramt af krigen, men bygget op med nænsom hånd og dygtige håndværkere. Sidste store oplevelse, var en tur til Koenigstein. Borgen ligger på en klippetop, og har engang været toldsted. Skulle man passere på Elben, måtte man betale, og de var ikke til at spøge med. Ringmuren omkring borgen er flere kilometer lang og kanonerne er på plads. Der er skydeskår og udsigtstårne hele vejen rundt. Selve borgen er en lille by med parkanlæg, og der har været både eget hospital og fængsel. I dag kan man faktisk blive gift i borgens kirke og holde sin fest der. Du kan også leje en ferielejlighed. Opgangen til borgen er meget stejl, og foruden selve porten er der også et faldgitter, så man kom ikke bare lige på besøg. Den sidste aften på camping Wostra sluttede med spisning på den lokale kro. Her fik vi naturligvis Schnitzel m. bratkartofflen, og det var portioner, som kun de garvede kunne spise. Således fyldt op af god mad og mange hyggelige timer med masser af langbord, snak og samvær sluttede vores del af ferien med NC og vi drog atter nordover.
Tusind tak for en rigtig god vel tilrettelagt tur til Mona og Georg med mange spændende oplevelser.

Hilsen Else, Carl Erik og Max

Kr.himmelfartsstævne fra d. 28/5 – 1/6 2014

Gik i år til Bremdal camping, Struer.
Vi var 5 vogne, ankom onsdag, nogle kom før middag andrer til aften. Else og Carl Erik havde lavet nogle forslag som blev delt ud.
Torsdag var der standerhejsning kl. 10.00 senere tog vi på Humlum camping hvor der var masser af boder med smagsprøver og meget andet. om aftenen var der langbord.
Fredag tog vi en tur til Lemvig hvor damerne mærkede på tøj i Damernes magasin og mændene gik en tur til havnen. Om aftenen gik vi alle ind til Struer hvor der var baynait hvor vi fandt et hyggeligt sted og nød et stjerneskud og fadøl til mussikken.
Lørdag gik turen til Bovbjerg Fyr hvor vi oplevede Vesterhavet i storm et fantastisk syn, der efter til Thorsminde, hvor vi spiste frokost, vi kørte videre til Fjand Gårdbutik derefter gik turen til Nørre Vosborg Gods.
Søndag var der stander stryning hvor Carl Erik takkede for stævnet som alle syntes var rigtig godt. Op ad dagen kørte de forskellige så hjem.

Skrevet af Karin og Jørn

St. Hans træf på Als Camping 20-24 juni 2014

13 enheder var mødt frem til stævne på Als Camping, som også er vores nye samarbejdsplads. Om lørdagen kørte vi ud til Lille Vildmose Centret.
Men det blev kun til at se film og Centret, vi var dårligt nok nået der ud før regnen stod ned i stænger. Om søndagen kørte vi ud til Visborg-gård, som er et behandlingshjem for psykiatriske patienter. Der var en stor park med fri adgang til.
Vi var 8 par som ikke var arbejdsramt, så vi kunne deltage i St. Hans festen ved molen mandag aften, men traditionen tro kom der en stor regnbyge, netop som bålet blev tændt, så det ødelagde en del af festen.
4-5 dage med gode camping venner, hvad mere kan vi så forlange.

Skrevet af Inga og Erik

Stævne på Bramslev Bakker Camping d. 15-18. maj 2014

Til stævnet i Bramslev var 12 enheder mødt frem. Efter flaget var hejst kørte vi til Mariager. Vi skulle se Klosteret, Klosterkirken og Museet. Vi havde en fra Museums foreningen, som viste os rundt og fortalte levende om Klosterets og Kirkens historie og til sidst på Museet.
Om lørdagen gik vi en tur langs fjorden. Der var godt vejr hele stævnet, så vi havde langbord og fælles hygge hver dag.
I det hele taget en god ferie på en dejlig campingplads.

Erik Poulsen

Påske stævne på Sindal Camping fra d. 16 til 21. maj 2014
Påsketuren gik i år til Sindal Camping vi var 12 vogne så det var en pæn tilslutning
Torsdag var der morgenkaffe i teltet for alle på pladsen, campingpladsen gav rundstykker og jødekager og en lille en til halsen.
senere kørte vi ud til Niels Regner Sørensen som har et natur område  med søer og bække hvor han har lavet nogle hæverter m/m .
Vi havde vore madpakker med som vi spiste hos ham.
Derefter kørte vi til Helsegården  som før var et hjem for utilpassede unge
der blev fortalt om hjemmet og livet der ,de havde deres egen flyveplads og han byggede  også selv flyvemaskinerne.
vejret var koldt og vådt så vi kørte tilbage på pladsen
Fredag var der lavet en tur til Nordsø akvariet der var billige billetter gennem
Campingpladsen så der var nogle som benyttede sig af det.
Lørdag var der stor fest på pladsen med spisning og dans
Søndag kørte nogle til Ørnereservatet og så på Fugle.
Mandag var der hjemrejse efter en dejlig Påske hvor de sidste dage var med sol
og varme så vi kunne sidde ude med vore mad.
Stort tak til dem som stod for et godt stævne.
Georg og–
Mona Jensen
Niels Lykkesgade 25
9400 Nørresundby. DK
Bemærk ny Mail

En epoke for os som vintercampister er forbi

Efter 27 år som vintercampister på plads 63 Safari Camping i Rebild vil vi nu takke af og bruge noget mere tid på sommerture. Det har været en dejlig tid om vinteren i alle de år, og der er jo altid skønt i Rold skov , ikke  mindst når man bliver kendt med dens skønne kilder og forskellige skrøner, der går om steder rundt i skoven. Da vi startede og var unge, gik vi lange ture. Vi var gerne 20-30 der mødtes kl. 10 hver dag og gik en lang eller kort tur, efter som man var godt gående til. Vi var også nogen der blev kørt over til Rold eller Arden. Så blev vi læsset af og gik tilbage gennem skoven. Når vi kom  tilbage mødtes vi i tv stuen med vores mad og en enkel snaps, snakkede en time eller to og derefter gik man hver til sit og hyggede sig i en varm campingvogn. Vi lærte en masse  rare mennesker at kende. Vi var jo mange, der var medlem af Nordjydsk Camping, og vi var i nogle år oppe på 25 vogne fra klubben. Vi har også haft mange ture ud til grillpladserne i skoven, hvor man grillede pølser. Vi var op til 80 personer der hyggede sig omkring grillen. I gamle dage da Røverstuens lokaler tilhørte Safari Camping holdt vi også nogle gode fester med musik og dans. De senere år måtte vi nøjes med fastligger festen der holdes en gang om året. Det er da også rigtig festligt. Og så en stor tak til Else og Jens Frederik for jeres store smil og velkomst når vi kom. Vi følte os altid velkommen, og det vil vi helt sikkert komme til at savne, men nu vil vi prøve noget andet , skrevet af Mona og Georg Jensen

Rundvisning på Nordjyske Medier

Fredag d. 7 marts var der rundvisningen på Nordjyske Medier med Jørn Hansen som klubbens

Der kom 19 medlemmer, der blev budt velkommen af Camilla Krogh som var vores guide. Vi blev alle udstyret med en radio så alle uanset hvor de stod kunne høre hvad hun sagde. Vi startede ved indgangen hvor der også var omstilling og videre til kontorafdelingen hvor de solgte annoncer, for enden går vi op på 1 sal hvor de sidder og laver den daglige avis og 26 ugeaviser.
Nordjyske Medier driver også 2 radiostationer, 1 TV station og det sidste nye digital avis. Derefter gik turen til trykkeriet hvor den ene linie kørte, godt vi havde vores radio eller kunne vi ikke høre hvad Camilla sagde.
Turen gik videre til pakkeriet og til sidst lageret hvor papirruller på 1.6 tons lå og ventede på at blive brugt.Der blev brugt mellem 4 og 16 ruller pr. dag. På Nordjyske Medier er der en masse teknik og ikke så mange mennesker. Turen sluttede med en god kage og kaffe, og Camilla svarede godt på alle de gode spørgsmål vores medlemmer havde.Tak til Nordjyske Medier for en god dag.

Aase og Finn

Campingtræf på Hegedal strand campingplads på Djursland 23. august til 25. august 2013 Der var desværre kun 7 vogne og 12 deltagere plus vores maskothund Max.

Det var et rigtig godt træf, vejret var fantastisk høj solskin og god varme. Et par vogne var kommet
først på ugen og andre kom drattende efter behag torsdag var der en som havde fødselsdag og det
blev fejret om aften på bedste vis, fredag var der nogle af damerne der skulle prøve badestranden
vandet var 21 g og den ældste dame var 77 år, den sidst ankomne vogn kom fredag aften, hvor vi
holdt standerhejsning og Jørgen bød velkommen,
Lørdag formiddag var der nogle der kørte til Grenå på shopping og så viste det sig, at der var et
træf af gamle Citroën biler og det skulle lige beskues inden de kørte til fiskemanden i Bønnerup
og andre kørte til Bønnerup strand og slog også vejen forbi fiskemanden, på vejen derfra var der
også lige en forretning der skulle besøges for bøjleflytning, da dette var overstået kørte vi hjem på
campingpladsen hvor vi alle mødtes for at spise frokost ved langbord med det gode der var blevet
købt ved fiskemanden. Efter frokosten var der et lille hvil og så ud på eftermiddagen gik vi en tur
langs stranden og op på en høj hvor der var en god udsigt, så hjemad igen og nogle af damerne
skulle lige en tur i vandet, inden vi skulle spise aftensmad ved langbord (vi var nogle der havde
købt friskfangede rødspætter ved fiskemanden) og om aften hyggede vi os i et telt til trætheden
begyndte og melde sig. Søndag formiddag var der almindelig oprydning og standerstrygning og så
lige den sidste frokost ved langbord inden afskeden skulle tages.
Et virkelig godt træf, god sommerplads og nogle dejlige afslappende dage.

Anna og Frits Bengtson
Frokost ved langbord
Her er der frokost ved langbord
Foreningens motoriserede rocker
Her er foreningens motoriseret rokker.

19 juni – 24 juni 2013
10 vogne fra Nordjysk campingvar i dagene op til Sct. Hans aften taget til Bork Havn, og for dem, som ikke
har været der før, vil en masse gode oplevelser stå i kø for jer, både besøg i vestkystens byer og i den flotte
natur med Ringkøbing fjord som midtpunkt.
Men også campingpladsen fortjener rosende omtale med de skønne pladser og den flotte sanitetsbygning.
For os, som har været der et par gange tidligere, var det interessant at se den udvikling, som pladsen har
været igennem, bevoksningen er blevet betydelig højere og det gav læ for den kraftige blæst som herskede
Efter at have inspiceret pladserne og det lokale område tog vi en tur til den nærmeste større by Nr. Nebel
med 1357 indbyggere – godt ½ så stor som Hals, med 5 hoteller og ret så mange butikker, som gav Sct.
Hans lys i øjnene, især tøjbutikkerne.
Efter at have beset og handlet i Nr. Nebel tog vi tilbage til campingpladsen for at spise frokost, hvor vi efter
frokosten stablede en petanque turnering på benene som passede til det blæsende vejr, ti personer ca.
deltog, og som vinder var undertegnede så heldig at vinde en fl. Vin som præmie. Af andre hændelser,
som kaldte smilet frem, blev der lavet et kartoffelcykel hold, som havde til opgave at skaffe nye kartofler
til aftensmaden ! Holdet, som bestod af Georg-Jørn og Erik, havde ikke mange chancer i Tour de France, og
de måtte erkende, at de heller ikke magtede kartoffelturen, som med en 20 km strækning i området førte
forbi en masse huse med skiltet ”Kartofler til salg” men desværre havde ingen af dem flere kartofler!
Vi var næsten færdige med Petanque turneringen, da cykelholdet arriverede på pladsen – uden kartofler,
men så hentede formand Erik bilen, for kartofler skulle vi ha’. 5 minutter efter kom Erik igen, han havde
fundet kartoflerne ved sparkøbmanden, som havde butik lige op ad campingpladsen, og de var også
billigere end dem som husene ville sælge, men ikke havde!
En anden dag tog vi ud til vestkysten for at besøge ”Abelines gård” og det var interessant at se den gamle
strandgård omdannet til Museum:
En tredje interessant tur gik til Søndervig for at se på d. 11. Internationale Sandskulpturfestival, som er
åben helt til 27 oktober 2013. Temaet i år er The Wild West, en festival, som nok er værd at køre efter,
entre voksen 45 kr. børn indtil 11 år 20 kr. og børn under 5 år gratis. Fantastiske skulpturer, som skildrede
den tids samfund og levemåder, og uanset vejret ændrer figurerne sig ikke !!
Bagefter kørte vi videre til Ringkøbing for at se en statue på havnen af en meget lille mand, der bar en
meget stor kvinde på sine skuldre, på en sten foran stod der: Hun vil gøre alt for at hjælpe ham undtagen
at stige ned fra hans skuldre !! Så kan man selv spekulere på hvordan den tekst skal forstås.>

Rundvisning på Aalborg Politistation onsdag 16-1-2013

Vi var 20 personer fra Nordjydsk Camping, som var på rundvisning på
Politistationen i Aalborg. Vi blev modtaget af betjentene Lars Kvejborg Jensen og
Henning Højer Larsen, som viste os rundt på stationen. Vi var først i modtagelsen,
hvor en betjent fortalte om hvor mange opgaver, der var i døgnet og hvordan de
forskellige opgaver blev fordelt. Derefter gik vi til afdelingen, hvor arrestanter blev
overvåget via kamera. Der var kun en i boksen. Det var en bankrøver, som var
blevet anholdt samme dag. Vi gik derefter til afdelingen, hvor man styrede
udrykningskøretøjerne. Der var en skærm, hvor vi kunne se, hvor Politiets køretøjer
befandt sig, så der altid var tjek på, hvor de havde et ledigt køretøj. Vi gik derefter
ned til garagen og så køretøjerne. Aftenen sluttede med kaffe i Politiets kantine, hvor
vores guider fortalte om deres opgaver, og arbejde i tjenesten. Vi fik et rigtig godt
indblik i, hvad Politiets opgaver gik ud på.
En stor tak til Lars og Henning for deres underholdende rundvisning.

Ps. Vi fik alle med hjem igen.
Erik Poulsen

Pølse tur til Safari Camping, lørdag d. 20 oktober 2012

Der var standerhejsning kl. 10/45, derefter gik turen til bål pladsen i regnvejr. De fleste gik derud andre var i bil. Da vi nåede frem, var vejret efterhånden blevet bedre, vi var 55 deltagere.

Jørgen var taget derud i for vejen for at tænde gril og kogekar. Vi fik de medbragte pølser og brød grillet, da pølserne var spist og den enkle var hældt ned, gik turen hjemad i nogenlunde vejr, nogle gik den direkte vej andre gik en omvej. Efterhånden som vi kom hjem samlede vi os i opholdsstuen til kaffe og fælles hygge.

Om søndagen efter standerstrygningen gik nogle af os en tur, derefter frokost, og hjemad om eftermiddagen.
Jørn

Sommerferietur til Frankrig, august 2012

Vi startede hjemmefra fredag den 10/8. Vi skulle mødes med Agna og Poul på vigepladsen ved Dal syd for Ålborg kl. 9. Derefter kørte vi til Ejer Bavnehøj og drak kaffe, og forsatte så til grænsen og gjorde indkøb.

Da det var overstået kørte vi til vigepladsen, hvor vi skulle mødes og overnatte med alle de andre, men der var vi kl. halv tre. Det syntes vi var for tidligt at holde rast, så vi valgte at køre videre til Goslar i Hartzen på Camping Senn Hütte, hvor vi skulle være 3 dage. Her var vi ved 8 tiden om aftenen. Vi havde kørt i kø ved Hamburg, men der var allerede kommet 2 vogne før os. Vi fik stillet op og fik noget at spise, men vi kunne næsten lige så godt havde brugt rastepladsen, for der gik en hovedvej lige uden for pladsen.

Lørdag og søndag var der næsten ingen trafik så det var ikke så slemt. Lørdag kom alle de andre, og så var der fælles hygge. Søndag var vi inde og se Goslar. Vi parkerede i et P-hus i centrum, og kørte rundt med et lille tog på gummihjul og så den indre by. Vi skulle jo være på torvet kl. 12 så vi kunne se klokkespillet med de dansende dukker på Rådhuset. Det var en oplevelse for dem, der ikke havde set det før

Mandag var vi ude ved Liebesbankweg – Kærlighedsstien. Der var en god spadseretur for dem der var godt gående. Vi kom også forbi en stavkirke, der hed Hahnenklee, og var bygget i Norsk stil. Vi kørte videre og besøgte et museum i en gammel mine, men der var vi nogle der satte os på værtshuset udenfor med en kold øl i stedet for. Der var meget varmt.

Vi var her i 4 dage, og så kørte videre tirsdag til Rothenburg an der Tauber. Her var afsat et lille stykke til os 12 vogne, men jeg må nok sige at lejerfatter havde prøvet at stable vogne. Vi lå tæt, men havde næsten de 3 meters afstand. Karl Erik og Else måtte dele solsejl med Kai og Jenny. Men vi sad jo sammen alle sammen alligevel. Pladsen hed Tauber Idyl, og hver dag kl. 4 var alt optaget. En lille men pæn plads, hvor vi var i 3 dage. En af dagene var vi oppe at se på den romantiske borgby. Vi kunne gå direkte fra pladsen og der op, men det gik meget op i julemarked med alt hvad der til hører. Næste dag kørte vi tur hver for sig, og slappede af. Der kom en lille byge, men ellers var vejret meget godt. Her var vi 3 dage.

Fredag den 17/8 kørte vi videre til Alsace til Camping les Jonquilles ved Lac de Longemer. Den ligger oppe i bjergene ved en sø vest for Colmar.

Da vi ankom, fik vi hver et nummer. Der var afsat plads til alle i en lang række, så alle kunne se ned over søen. Her var der et fantastisk vejr. Vi tog en ordentlig slapper. Næste dag kørte vi op på Grand Ballon – det højeste punkt i Alsace – på 1450 meter. Her kan man se hele vejen rundt. Man kunne også se Alperne i Schweiz med sne på, selv om der var 300 km i luftlinje. Vejret var varmt og klart, så de næste dage holdt vi pause og kørte hun nogle små ture hver for sig.

Der var ellers planlagt mere, men vi ville hellere slappe af og gå en tur i søen. Her var vi i 4 dage, hvorefter vi kørte vi videre fredag til Camping les Champs Fleuris ved Annecy, hvor vi skulle være i 5 dage.

En af dagene tog vi bussen ind til Annecy, som er en rimeligt stor by med mange biler og lidt parkering. Den er meget flot, og ligger lige ned til søen. Der går en flod op gennem byen med promenade på begge sider, samt nogle flotte broer. Her nød vi en pizza inden vi tog båden tilbage. Den sejlede hele søen rundt. Det var også en meget flot tur med høje bjerge hele vejen.

Næste dag var der marked i nærheden som de andre besøgte. Mona og jeg kørte en tur i bjergene, da Mona ikke er så godt gående .

En anden tur gik til Chamonix for foden af Mont Blanc, men der var kaos med parkeringen, så her blev vi skilt lidt ad. Da vi havde fået bilerne placeret forskellige steder i byen, mødtes vi ved svævebanen, men desværre blev vejret så dårligt oppe på toppen af bjerget, at de indstillede turene der op til stor skuffelse for dem, der ville have været oppe på Europas højeste Bjerg, hvor bjergstationen ligger i 3844 meters højde.

Nogle tog en anden, men noget mindre svævebane. Vi kørte en anden vej hjem af nogle meget små bjergveje. Den sidste dag gik turen op i bjergene til nogle slugter, som var meget særprægede. Dem kom jeg ikke med op til, da min bil stod på fælgen om morgenen, og sådan en moderne bil har ingen reservehjul, og så på en lørdag. Så min dag gik med at få lappet hjulet.

Om søndagen kørte vi videre til Saint-Martin-d’Ardèche, en sød lille campingplads lige i byen. Byen ligger ved floden, så man kunne gå til det hele. Her blev vi i 7 dage. Og var vi på mange ture.

En dag var der marked i byen, en anden dag gik turen til La Bambouseraie, en fantastisk oplevelse med mange forskellige sorter, det var plantet af nogle indvandrere, som havde savnet deres hjemland. Der var også sjældne træer bla. med bananer, og hytter som man byggede dem der, hvor de kom fra.

En anden tur gik ud langs floden med en mængde flotte udsigtspunkter, store slugter, og ned over floden hvor de sejlede med kanoer videre ud til en kæmpe hvælving, der var dannet i bjerget, hvor floden havde gnavet sig igennem, Hullet var 30 meter højt og 60 meter bredt. Vi besøgte også en drypstenshule – grotte Saint Marcel. Det var en ordentlig gåtur, men den var meget spændende. Så var der afslapning for resten, indtil at turen gik hjemad. Her sluttede en rigtig god og spændende tur med et ordentlig tordenvejr.

Jeg vil slutte med en stor ros til Inga og Erik for et godt og vel tilrettelagt stævne og for den store tålmodighed med at være Andemor med ællingerne – det sagde vi når de kom med hele rækken bag sig.

Her sluttede turen med Nordjydsk Camping. Nogle kørte hjem, men vi var andre der kørte videre hver for sig. For vores vedkommende tog vi 3 uger mere i det franske. Tak for nogle hyggelige dage sammen med jer alle. Håber at vi ses til pølseturen i Rebild.
Mona Og Georg

Sankt Hans stævne på Vejle Fjord Camping, 21. til 23. juni 2012

Torsdag d. 21 juni ankom vi til en af Danmarks smukkeste campingpladser. Pladsen lå tæt på Vejle Fjord i en uberørt frodig natur. Landskabet bugter sig smukt i bakke og dal.

Allerede om aftenen kunne vi have langbord, da solen strålede fra en skyfri blå himmel. Snakken gik lystigt og os, som ikke kendte alle, kom hurtigt til det.

Om fredagen var det meningen, at vi alle ville køre en tur til Juelsminde, men da regnen stod ned i stænger, blev vi enige om, at vente til om eftermiddagen. Nogle tog til Juelsminde og andre tog en tur til Tyskland. Her var det dejligt, at slå to fluer med et smæk. Dejlig Camping og vinkælderen fyldt op.

Efter standerhejsning lørdag morgen, var der arrangeret en guidet tur til Økolariet i Vejle. Her var godt nok meget at se på. Bl. a. kunne vi følge vandet fra undergrunden til vores vandhaner og videre ud i kloakken og rensningsanlægget. I kloakken boede der også en masser levende rotter.

Vi lærte om, hvordan affald bliver til brugbare ting, hvad monsterregn vil sige. Det var Jesper Tejlgård, som havde fundet på ordet dengang København fik oceaner af regn. Vi så en fantastisk udvikling inden for almindelige boliger. Udstillingen er opbygget under jorden, så man kan også gå en tur på havbunden.

Efter rundvisningen spiste vi vores medbragte madpakker. Både guide og rundtur var gratis.

St. Hansaften blev fejret med grillmad mellem teltene, og derefter kunne vi være med til bålafbrænding enten på pladsen eller ved fjorden. De fleste valgte fjorden, hvor der var båltale og de sædvanlige sange. Alt i alt en hyggelig aften.

Da vejrudsigten lød på regn hele søndagen, var der mange, som havde pakket forteltet ned om lørdagen. Heldigvis for det, for søndag stod regnen ned i stride strømme fra morgenstunden. Vi fik sunget vores flag ned og alle synes, at det havde været en god tur.
Sonja Hansen

Foredrag om demens, onsdag 14. marts 2012

14 marts var vi til et hyggeligt foredrag i Støvring ved Sonja hansen hvor hun talte om demens. Der var 20 deltagere.

Sonja holdt et spændende foredrag om det at blive dement og hvordan man kan forholde sig til det som pårørende. Vi fik et indblik i de forskellige faser som demens er. Hun fortalte også historier som demens kan udarte sig til, det blev fortalt på en humoristisk måde.

Da foredraget var ca. halv færdig, fik vi kaffe med boller til. Foredraget varede ca. 2 timer. Vi fik megen viden om demens, med der fra. Hun kunne nok fortælle meget mere, men vi skulle jo også hjem igen.

Sonja er for øvrigt medlem af klubben.
Jørn Hansen

Rundvisning på Nordkraft, lørdag 14. januar 2012

Vi havde arrangeret en eftermiddag med rundvisning på Nordkraft i Aalborg. Der var 19 som deltog i rundvisningen, og vi havde en hyggelig eftermiddag med en dygtig guide, som kunne fortælle næsten hele Nordkrafts historie helt tilbage til dengang det blev bygget i 1909.

I dag er Nordkraft ombygget, og bliver brugt som Kulturcenter. DGI har ca. 5000 kvm., som er indrettet til idræt og et stort fitnessrum. Huset er på ca. 30000 kvm., og bliver brugt til teater, restaurationer, cafeer og lignende.

Efter en oplevelsesrig eftermiddag sluttede vi af med kaffe og kage.